JORTON udfører for MJ Eriksson betonkonstruktionerne på hovedstadens Letbane, afsnit Ishøj.
Bro 39, Vejlebrostien, her skal JORTON udfører forstærkninger af et eksisterende brodæk
Bro 36, Strandparkstien, her skal JORTON forlænge den eksisterende tunnel med 2×4 tunnelelementer, svarende med ca. 10 m.
JORTON støber selv tunnelelementerne i egenproduktion, da der er meget lang leveringstid på præfabrikerede elementer
Bro 35, Storevejle Å Er en spunsbærende bro, hvor der vi har støbt en betonhammer, hvorefter vi har monteret 6 dækelementer
JORTON støber selv dækelementerne i Kolding, hvorefter der er transporteret til byggepladsen
Slab track
JORTON skal støbe ca. 450 m slab track i den sydlige ende af Ishøj etapen. Der udføres slab track er hovedsagelig placeret hvor der ikke er tilstrækkelig indbygningshøjde til en almindelig ballasteret sporopbygning, det vil sig hvor vi skære en eksisterende vej samt hvor letbanen er placeret meget tæt på den eksisterende vej.
Underbygningen til nye station
Ishøj Station er med sine 10.000 omstigninger per dag en af de mest benyttede stationer på s-togsnettet.
JORTON skal støbe støttevægge samt punktfundamenter så SIEMENS senere kan monteret gangplader samt den øvrige aptering.
Til projektet er anvendt 3D-afsætning og digital aflevering.
Hovedmængder:
1908 m3 Beton
258 ton Armering
2877 m2 Form
1 stk. elementtunnel incl. Støttevægge