Entreprisen omfattede etablering af en 225 m lang gangbro ved Køge Nord Station. Den nye Køge Nord Station vil binde Danmarks mest trafikerede motorvejsstrækning Køge Bugt Motorvejen sammen med den eksisterende S-togslinje og den dobbeltsporede højhastighedsbane mellem København og Ringsted.
I forbindelse med gangbroen er etableret nye perroner ved fjernbane og S-bane samt trapper, rulletrapper og elevatorer fra perron til gangbro. Selve gangbroen samt trapper og rulletrapper bæres af insitu støbte betonsøjler.
Bladt var hovedentreprenør på projektet og stod for levering af stålgangbro, trapper, rulletrapper og perronelevatorer.
JORTONs entreprise bestod i udførelse af alle insitu støbte betonkonstruktioner, herunder fundamenter, bropiller, trappesøjler samt gruber for elevatorer og rulletrapper.
Projektet høstede national og international anerkendelse for sit design, som er udført af Cobe og Dissing+Weitling med Cowi som rådgivende ingeniør.
HOVEDMÆNGDER
– 1600 m2 form
– 95 tons armering
– 950 m3 beton