Fjordforbindelsen Frederikssund, 5 landbroer

Denne totalentreprise omfattede den nye trafikforbindelse over Roskilde Fjord og forbinder Frederikssund med Hornsherred. Projektet omfatter etablering af 10 km motortrafikvej inkl. tilslutningsanlæg ved den 1,4 km lange højbro over Roskilde Fjord, som får navnet “Kronprinsesse Mary’s Bro”.

JORTON udførte fem insitu støbte betonbroer ved skærende veje og stier på selve landanlæggene.

ENTREPRISEN OMFATTER FØLGENDE BYGVÆRKER
Bro ST08, UF af Marbækvej – Broen blev udført som en 3-fags tvillingebro med 1,0 m lysspalte. Vederlag på spunsvægge samt to mellemsøjler pr. brodæk. Omfang er to brodæk á 16×33 m.
Bro ST12, OF ved Tørslev Hage – Broen blev udført som en 2-fags bro med insitu støbte endevederlag og en mellemsøjle. Omfang er et brodæk á 9×31 m.
Bro 13, OF af Tørslevvej – Broen blev udført som en 2-fags bro med insitu støbte endevederlag og en mellemsøjle. Omfang er et brodæk á 13×33 m.
Bro St15, UF af Mademose Å – Broen blev udført som en 1-fags bro med endevederlag på spunsvægge. Omfang er et brodæk á 35×16 m.
Bro ST16, UF af Ny Landerslevvej – Broen blev udført som en 1-fags tvillingebro med 1,0 m lysspalte. Endevederlag på spunsvægge. Omfang er to brodæk á 16×16 m.

HOVEDMÆNGDER
– 7.000 m2 form
– 600 ton armering
– 3.900 m3 beton

Projektfakta

Bygherre
M.J. Eriksson, Vejdirektoratet
Udførelse
2017 - 2018
Entrepriseomfang
25 mio. DKK
Entrepriseart
Totalentreprise