Ajour i JORTON
JORTON har siden 2012 anvendt Ajour, som er er et digitalt værktøj til at dokumentere kvalitetssikring, mangler, tilsyn og for-registreringer.
Kvalitetsansvarlig i JORTON Anja Arentoft Christensen fortæller, at med anvendelsen af Ajour sikrer vi en effektiv og ensartet dokumentation. Vores kolleger er glade for at bruge Ajour, som består af en app som anvendes på smartphone / iPad, og en webdel, man tilgår via computer. En Ajour registrering består af lokalitet, tjekliste inkl. tekst og et billede.
Der er mange fordele ved at bruge Ajour, fortsætter Anja Arentoft Christensen.
– Med Ajour øges kvaliteten af det udførte kvalitetssikringsarbejde og fotodokumentation og registrering færdiggøres på byggepladsen via smartphone samtidig med, at det er et effektivt og brugervenligt værktøj. Det giver også et godt overblik på sagens status og der er mulighed for tilkobling af samarbejdspartnere. Denne funktion er medvirkende til at skabe bedre kommunikation og åbenhed om det projekt, der arbejdes med.
Registrering er hurtig overstået
Formand Steen H. Jensen, Aalborg nævner, -at en registrering er hurtigt ”overstået” samtidig med at det er nemt at rette efterfølgende samtidig med, at det er et godt værktøj til mangelgennemgang og mangelopfølgning, fordi vi kan koble kontaktpersoner på. Jo, det er meget brugervenligt, afslutter Steen Hansen.
Projektleder Christoph Andresen fra Aabenraa har følgende kommentar – jeg har Ajour på mig hele tiden i form af telefonen. Notaterne bliver udført på stedet, og der er ingen papirarbejde.